Ana içeriğe atla

ÖRÜMCEK ROBOT


ÖRÜMCEK ROBOT







ÖRÜMCEK ROBOT

Hepinize merhaba arkadaşlar bu blogda sizlere arduino ile örümcek robot nasıl yapılır onu anlatacağım..



İlk olarak gerekli malzemeler:

  
12 ADET SG90 SERVO MOTOR                                       ARDUİNO UNO



ARDUİNO SENSOR SHİELD V5.0                                  PLASTİK PARÇALAR




plastik parçaları bulabileceğiniz link
https://www.thingiverse.com/thing:1009659




ilk önce  şasemize motorları yerleştirerek robotu topluyoruz


daha sonra  resimde gördüğünüz gibi arduino sensor shield'in üzerine aynı numaralar gelecek şekilde 2 numaralı pinden başlayarak pin girişlerini bağlıyoruz











 bu işlem bitdikden sonra servo motorların açı ayarlarını sıfırlamamız gerekiyor örümceği bacaklar 90 derece gelecek şekilde tutarak kodu yüklüyoruz
ve yanında gelen beyaz plastik parçaları yuvalarına  yerleştiriyoruz
bu işlem bizim için çok önemli ileride yazacağız kodların verdiğimiz açılarda çalışması için gereklidir.




90 derece kodu ;

#include <Servo.h>

Servo myservo;  // create servo object to control a servo
// twelve servo objects can be created on most boards

int pos = 0;    // variable to store the servo position

void setup() {
  myservo.attach(2);  // attaches the servo on pin 2 to the servo object
}

void loop() {
  for (pos = 0; pos <= 180; pos += 1) { // goes from 0 degrees to 180 degrees
    // in steps of 1 degree
    myservo.write(pos);              // tell servo to go to position in variable 'pos'
    delay(15);                       // waits 15ms for the servo to reach the position
  }
  for (pos = 180; pos >= 0; pos -= 1) { // goes from 180 degrees to 0 degrees
    myservo.write(pos);              // tell servo to go to position in variable 'pos'
    delay(15);                       // waits 15ms for the servo to reach the position
  }
}



bluetooth ile yönlendirme üzerinde şuan hala çalışma aşamasında ama aşağıda dans ettiği başka bir kod bulunmaktadır kodu yüklemekte sıkıntı çekerseniz muhtemelen kütüphanenizde eksiklik vardır onu güncelleyip tekrardan deneyiniz



/* Includes ------------------------------------------------------------------*/
#include <Servo.h>    //to define and control servos
#include <FlexiTimer2.h>//to set a timer to manage all servos
/* Servos --------------------------------------------------------------------*/
//define 12 servos for 4 legs
Servo servo[4][3];
//define servos' ports
const int servo_pin[4][3] = { {2, 3, 4}, {5, 6, 7}, {8, 9, 10}, {11, 12, 13} };
/* Size of the robot ---------------------------------------------------------*/
const float length_a = 55;
const float length_b = 77.5;
const float length_c = 27.5;
const float length_side = 71;
const float z_absolute = -28;
/* Constants for movement ----------------------------------------------------*/
const float z_default = -50, z_up = -30, z_boot = z_absolute;
const float x_default = 62, x_offset = 0;
const float y_start = 0, y_step = 40;
const float y_default = x_default;
/* variables for movement ----------------------------------------------------*/
volatile float site_now[4][3];    //real-time coordinates of the end of each leg
volatile float site_expect[4][3]; //expected coordinates of the end of each leg
float temp_speed[4][3];   //each axis' speed, needs to be recalculated before each movement
float move_speed;     //movement speed
float speed_multiple = 1; //movement speed multiple
const float spot_turn_speed = 4;
const float leg_move_speed = 8;
const float body_move_speed = 3;
const float stand_seat_speed = 1;
volatile int rest_counter;      //+1/0.02s, for automatic rest
//functions' parameter
const float KEEP = 255;
//define PI for calculation
const float pi = 3.1415926;
/* Constants for turn --------------------------------------------------------*/
//temp length
const float temp_a = sqrt(pow(2 * x_default + length_side, 2) + pow(y_step, 2));
const float temp_b = 2 * (y_start + y_step) + length_side;
const float temp_c = sqrt(pow(2 * x_default + length_side, 2) + pow(2 * y_start + y_step + length_side, 2));
const float temp_alpha = acos((pow(temp_a, 2) + pow(temp_b, 2) - pow(temp_c, 2)) / 2 / temp_a / temp_b);
//site for turn
const float turn_x1 = (temp_a - length_side) / 2;
const float turn_y1 = y_start + y_step / 2;
const float turn_x0 = turn_x1 - temp_b * cos(temp_alpha);
const float turn_y0 = temp_b * sin(temp_alpha) - turn_y1 - length_side;
/* ---------------------------------------------------------------------------*/

/*
  - setup function
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void setup()
{
  //start serial for debug
  Serial.begin(115200);
  Serial.println("Robot starts initialization");
  //initialize default parameter
  set_site(0, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_boot);
  set_site(1, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_boot);
  set_site(2, x_default + x_offset, y_start, z_boot);
  set_site(3, x_default + x_offset, y_start, z_boot);
  for (int i = 0; i < 4; i++)
  {
    for (int j = 0; j < 3; j++)
    {
      site_now[i][j] = site_expect[i][j];
    }
  }
  //start servo service
  FlexiTimer2::set(20, servo_service);
  FlexiTimer2::start();
  Serial.println("Servo service started");
  //initialize servos
  servo_attach();
  Serial.println("Servos initialized");
  Serial.println("Robot initialization Complete");
}


void servo_attach(void)
{
  for (int i = 0; i < 4; i++)
  {
    for (int j = 0; j < 3; j++)
    {
      servo[i][j].attach(servo_pin[i][j]);
      delay(100);
    }
  }
}

void servo_detach(void)
{
  for (int i = 0; i < 4; i++)
  {
    for (int j = 0; j < 3; j++)
    {
      servo[i][j].detach();
      delay(100);
    }
  }
}
/*
  - loop function
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void loop()
{
  Serial.println("Stand");
  stand();
  delay(2000);
  Serial.println("Step forward");
  step_forward(5);
  delay(2000);
  Serial.println("Step back");
  step_back(5);
  delay(2000);
  Serial.println("Turn left");
  turn_left(5);
  delay(2000);
  Serial.println("Turn right");
  turn_right(5);
  delay(2000);
  Serial.println("Hand wave");
  hand_wave(3);
  delay(2000);
  Serial.println("Hand wave");
  hand_shake(3);
  delay(2000);  
  Serial.println("Body dance");
  body_dance(10);
  delay(2000);    
  Serial.println("Sit");
  sit();
  delay(5000);
}

/*
  - sit
  - blocking function
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void sit(void)
{
  move_speed = stand_seat_speed;
  for (int leg = 0; leg < 4; leg++)
  {
    set_site(leg, KEEP, KEEP, z_boot);
  }
  wait_all_reach();
}

/*
  - stand
  - blocking function
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void stand(void)
{
  move_speed = stand_seat_speed;
  for (int leg = 0; leg < 4; leg++)
  {
    set_site(leg, KEEP, KEEP, z_default);
  }
  wait_all_reach();
}


/*
  - spot turn to left
  - blocking function
  - parameter step steps wanted to turn
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void turn_left(unsigned int step)
{
  move_speed = spot_turn_speed;
  while (step-- > 0)
  {
    if (site_now[3][1] == y_start)
    {
      //leg 3&1 move
      set_site(3, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();

      set_site(0, turn_x1 - x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(1, turn_x0 - x_offset, turn_y0, z_default);
      set_site(2, turn_x1 + x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(3, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_up);
      wait_all_reach();

      set_site(3, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(0, turn_x1 + x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(1, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_default);
      set_site(2, turn_x1 - x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(3, turn_x0 - x_offset, turn_y0, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(1, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_up);
      wait_all_reach();

      set_site(0, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      set_site(1, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      set_site(2, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(3, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(1, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      wait_all_reach();
    }
    else
    {
      //leg 0&2 move
      set_site(0, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();

      set_site(0, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_up);
      set_site(1, turn_x1 + x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(2, turn_x0 - x_offset, turn_y0, z_default);
      set_site(3, turn_x1 - x_offset, turn_y1, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(0, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(0, turn_x0 - x_offset, turn_y0, z_default);
      set_site(1, turn_x1 - x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(2, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_default);
      set_site(3, turn_x1 + x_offset, turn_y1, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(2, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_up);
      wait_all_reach();

      set_site(0, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(1, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(2, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      set_site(3, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(2, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      wait_all_reach();
    }
  }
}

/*
  - spot turn to right
  - blocking function
  - parameter step steps wanted to turn
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void turn_right(unsigned int step)
{
  move_speed = spot_turn_speed;
  while (step-- > 0)
  {
    if (site_now[2][1] == y_start)
    {
      //leg 2&0 move
      set_site(2, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();

      set_site(0, turn_x0 - x_offset, turn_y0, z_default);
      set_site(1, turn_x1 - x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(2, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_up);
      set_site(3, turn_x1 + x_offset, turn_y1, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(2, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(0, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_default);
      set_site(1, turn_x1 + x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(2, turn_x0 - x_offset, turn_y0, z_default);
      set_site(3, turn_x1 - x_offset, turn_y1, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(0, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_up);
      wait_all_reach();

      set_site(0, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      set_site(1, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      set_site(2, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(3, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(0, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      wait_all_reach();
    }
    else
    {
      //leg 1&3 move
      set_site(1, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();

      set_site(0, turn_x1 + x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(1, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_up);
      set_site(2, turn_x1 - x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(3, turn_x0 - x_offset, turn_y0, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(1, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(0, turn_x1 - x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(1, turn_x0 - x_offset, turn_y0, z_default);
      set_site(2, turn_x1 + x_offset, turn_y1, z_default);
      set_site(3, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_default);
      wait_all_reach();

      set_site(3, turn_x0 + x_offset, turn_y0, z_up);
      wait_all_reach();

      set_site(0, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(1, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(2, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      set_site(3, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();

      set_site(3, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      wait_all_reach();
    }
  }
}

/*
  - go forward
  - blocking function
  - parameter step steps wanted to go
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void step_forward(unsigned int step)
{
  move_speed = leg_move_speed;
  while (step-- > 0)
  {
    if (site_now[2][1] == y_start)
    {
      //leg 2&1 move
      set_site(2, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(2, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(2, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_default);
      wait_all_reach();

      move_speed = body_move_speed;

      set_site(0, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      set_site(1, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_default);
      set_site(2, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(3, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      wait_all_reach();

      move_speed = leg_move_speed;

      set_site(1, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(1, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(1, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      wait_all_reach();
    }
    else
    {
      //leg 0&3 move
      set_site(0, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(0, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(0, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_default);
      wait_all_reach();

      move_speed = body_move_speed;

      set_site(0, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(1, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(2, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      set_site(3, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_default);
      wait_all_reach();

      move_speed = leg_move_speed;

      set_site(3, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(3, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(3, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      wait_all_reach();
    }
  }
}

/*
  - go back
  - blocking function
  - parameter step steps wanted to go
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void step_back(unsigned int step)
{
  move_speed = leg_move_speed;
  while (step-- > 0)
  {
    if (site_now[3][1] == y_start)
    {
      //leg 3&0 move
      set_site(3, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(3, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(3, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_default);
      wait_all_reach();

      move_speed = body_move_speed;

      set_site(0, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_default);
      set_site(1, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      set_site(2, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(3, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      wait_all_reach();

      move_speed = leg_move_speed;

      set_site(0, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(0, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(0, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      wait_all_reach();
    }
    else
    {
      //leg 1&2 move
      set_site(1, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(1, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(1, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_default);
      wait_all_reach();

      move_speed = body_move_speed;

      set_site(0, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(1, x_default - x_offset, y_start + y_step, z_default);
      set_site(2, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_default);
      set_site(3, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      wait_all_reach();

      move_speed = leg_move_speed;

      set_site(2, x_default + x_offset, y_start + 2 * y_step, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(2, x_default + x_offset, y_start, z_up);
      wait_all_reach();
      set_site(2, x_default + x_offset, y_start, z_default);
      wait_all_reach();
    }
  }
}

// add by RegisHsu

void body_left(int i)
{
  set_site(0, site_now[0][0] + i, KEEP, KEEP);
  set_site(1, site_now[1][0] + i, KEEP, KEEP);
  set_site(2, site_now[2][0] - i, KEEP, KEEP);
  set_site(3, site_now[3][0] - i, KEEP, KEEP);
  wait_all_reach();
}

void body_right(int i)
{
  set_site(0, site_now[0][0] - i, KEEP, KEEP);
  set_site(1, site_now[1][0] - i, KEEP, KEEP);
  set_site(2, site_now[2][0] + i, KEEP, KEEP);
  set_site(3, site_now[3][0] + i, KEEP, KEEP);
  wait_all_reach();
}

void hand_wave(int i)
{
  float x_tmp;
  float y_tmp;
  float z_tmp;
  move_speed = 1;
  if (site_now[3][1] == y_start)
  {
    body_right(15);
    x_tmp = site_now[2][0];
    y_tmp = site_now[2][1];
    z_tmp = site_now[2][2];
    move_speed = body_move_speed;
    for (int j = 0; j < i; j++)
    {
      set_site(2, turn_x1, turn_y1, 50);
      wait_all_reach();
      set_site(2, turn_x0, turn_y0, 50);
      wait_all_reach();
    }
    set_site(2, x_tmp, y_tmp, z_tmp);
    wait_all_reach();
    move_speed = 1;
    body_left(15);
  }
  else
  {
    body_left(15);
    x_tmp = site_now[0][0];
    y_tmp = site_now[0][1];
    z_tmp = site_now[0][2];
    move_speed = body_move_speed;
    for (int j = 0; j < i; j++)
    {
      set_site(0, turn_x1, turn_y1, 50);
      wait_all_reach();
      set_site(0, turn_x0, turn_y0, 50);
      wait_all_reach();
    }
    set_site(0, x_tmp, y_tmp, z_tmp);
    wait_all_reach();
    move_speed = 1;
    body_right(15);
  }
}

void hand_shake(int i)
{
  float x_tmp;
  float y_tmp;
  float z_tmp;
  move_speed = 1;
  if (site_now[3][1] == y_start)
  {
    body_right(15);
    x_tmp = site_now[2][0];
    y_tmp = site_now[2][1];
    z_tmp = site_now[2][2];
    move_speed = body_move_speed;
    for (int j = 0; j < i; j++)
    {
      set_site(2, x_default - 30, y_start + 2 * y_step, 55);
      wait_all_reach();
      set_site(2, x_default - 30, y_start + 2 * y_step, 10);
      wait_all_reach();
    }
    set_site(2, x_tmp, y_tmp, z_tmp);
    wait_all_reach();
    move_speed = 1;
    body_left(15);
  }
  else
  {
    body_left(15);
    x_tmp = site_now[0][0];
    y_tmp = site_now[0][1];
    z_tmp = site_now[0][2];
    move_speed = body_move_speed;
    for (int j = 0; j < i; j++)
    {
      set_site(0, x_default - 30, y_start + 2 * y_step, 55);
      wait_all_reach();
      set_site(0, x_default - 30, y_start + 2 * y_step, 10);
      wait_all_reach();
    }
    set_site(0, x_tmp, y_tmp, z_tmp);
    wait_all_reach();
    move_speed = 1;
    body_right(15);
  }
}

void head_up(int i)
{
  set_site(0, KEEP, KEEP, site_now[0][2] - i);
  set_site(1, KEEP, KEEP, site_now[1][2] + i);
  set_site(2, KEEP, KEEP, site_now[2][2] - i);
  set_site(3, KEEP, KEEP, site_now[3][2] + i);
  wait_all_reach();
}

void head_down(int i)
{
  set_site(0, KEEP, KEEP, site_now[0][2] + i);
  set_site(1, KEEP, KEEP, site_now[1][2] - i);
  set_site(2, KEEP, KEEP, site_now[2][2] + i);
  set_site(3, KEEP, KEEP, site_now[3][2] - i);
  wait_all_reach();
}

void body_dance(int i)
{
  float x_tmp;
  float y_tmp;
  float z_tmp;
  float body_dance_speed = 2;
  sit();
  move_speed = 1;
  set_site(0, x_default, y_default, KEEP);
  set_site(1, x_default, y_default, KEEP);
  set_site(2, x_default, y_default, KEEP);
  set_site(3, x_default, y_default, KEEP);
  wait_all_reach();
  //stand();
  set_site(0, x_default, y_default, z_default - 20);
  set_site(1, x_default, y_default, z_default - 20);
  set_site(2, x_default, y_default, z_default - 20);
  set_site(3, x_default, y_default, z_default - 20);
  wait_all_reach();
  move_speed = body_dance_speed;
  head_up(30);
  for (int j = 0; j < i; j++)
  {
    if (j > i / 4)
      move_speed = body_dance_speed * 2;
    if (j > i / 2)
      move_speed = body_dance_speed * 3;
    set_site(0, KEEP, y_default - 20, KEEP);
    set_site(1, KEEP, y_default + 20, KEEP);
    set_site(2, KEEP, y_default - 20, KEEP);
    set_site(3, KEEP, y_default + 20, KEEP);
    wait_all_reach();
    set_site(0, KEEP, y_default + 20, KEEP);
    set_site(1, KEEP, y_default - 20, KEEP);
    set_site(2, KEEP, y_default + 20, KEEP);
    set_site(3, KEEP, y_default - 20, KEEP);
    wait_all_reach();
  }
  move_speed = body_dance_speed;
  head_down(30);
}


/*
  - microservos service /timer interrupt function/50Hz
  - when set site expected,this function move the end point to it in a straight line
  - temp_speed[4][3] should be set before set expect site,it make sure the end point
   move in a straight line,and decide move speed.
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void servo_service(void)
{
  sei();
  static float alpha, beta, gamma;

  for (int i = 0; i < 4; i++)
  {
    for (int j = 0; j < 3; j++)
    {
      if (abs(site_now[i][j] - site_expect[i][j]) >= abs(temp_speed[i][j]))
        site_now[i][j] += temp_speed[i][j];
      else
        site_now[i][j] = site_expect[i][j];
    }

    cartesian_to_polar(alpha, beta, gamma, site_now[i][0], site_now[i][1], site_now[i][2]);
    polar_to_servo(i, alpha, beta, gamma);
  }

  rest_counter++;
}

/*
  - set one of end points' expect site
  - this founction will set temp_speed[4][3] at same time
  - non - blocking function
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void set_site(int leg, float x, float y, float z)
{
  float length_x = 0, length_y = 0, length_z = 0;

  if (x != KEEP)
    length_x = x - site_now[leg][0];
  if (y != KEEP)
    length_y = y - site_now[leg][1];
  if (z != KEEP)
    length_z = z - site_now[leg][2];

  float length = sqrt(pow(length_x, 2) + pow(length_y, 2) + pow(length_z, 2));

  temp_speed[leg][0] = length_x / length * move_speed * speed_multiple;
  temp_speed[leg][1] = length_y / length * move_speed * speed_multiple;
  temp_speed[leg][2] = length_z / length * move_speed * speed_multiple;

  if (x != KEEP)
    site_expect[leg][0] = x;
  if (y != KEEP)
    site_expect[leg][1] = y;
  if (z != KEEP)
    site_expect[leg][2] = z;
}

/*
  - wait one of end points move to expect site
  - blocking function
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void wait_reach(int leg)
{
  while (1)
    if (site_now[leg][0] == site_expect[leg][0])
      if (site_now[leg][1] == site_expect[leg][1])
        if (site_now[leg][2] == site_expect[leg][2])
          break;
}

/*
  - wait all of end points move to expect site
  - blocking function
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void wait_all_reach(void)
{
  for (int i = 0; i < 4; i++)
    wait_reach(i);
}

/*
  - trans site from cartesian to polar
  - mathematical model 2/2
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void cartesian_to_polar(volatile float &alpha, volatile float &beta, volatile float &gamma, volatile float x, volatile float y, volatile float z)
{
  //calculate w-z degree
  float v, w;
  w = (x >= 0 ? 1 : -1) * (sqrt(pow(x, 2) + pow(y, 2)));
  v = w - length_c;
  alpha = atan2(z, v) + acos((pow(length_a, 2) - pow(length_b, 2) + pow(v, 2) + pow(z, 2)) / 2 / length_a / sqrt(pow(v, 2) + pow(z, 2)));
  beta = acos((pow(length_a, 2) + pow(length_b, 2) - pow(v, 2) - pow(z, 2)) / 2 / length_a / length_b);
  //calculate x-y-z degree
  gamma = (w >= 0) ? atan2(y, x) : atan2(-y, -x);
  //trans degree pi->180
  alpha = alpha / pi * 180;
  beta = beta / pi * 180;
  gamma = gamma / pi * 180;
}

/*
  - trans site from polar to microservos
  - mathematical model map to fact
  - the errors saved in eeprom will be add
   ---------------------------------------------------------------------------*/
void polar_to_servo(int leg, float alpha, float beta, float gamma)
{
  if (leg == 0)
  {
    alpha = 90 - alpha;
    beta = beta;
    gamma += 90;
  }
  else if (leg == 1)
  {
    alpha += 90;
    beta = 180 - beta;
    gamma = 90 - gamma;
  }
  else if (leg == 2)
  {
    alpha += 90;
    beta = 180 - beta;
    gamma = 90 - gamma;
  }
  else if (leg == 3)
  {
    alpha = 90 - alpha;
    beta = beta;
    gamma += 90;
  }

  servo[leg][0].write(alpha);
  servo[leg][1].write(beta);
  servo[leg][2].write(gamma);
}



kodda robotun hareketlerini sonsuz döngü olarak ayarlanmış durumdadır









kaynak:https://www.instructables.com/id/DIY-Spider-RobotQuad-robot-Quadruped/


Yorumlar

  1. Merhaba, bu proje üzerinde çalışmaktayım ve kodda FlexiTimer hatası alıyorum. MsTimer2 kütüphanesini eklememe rağmen bu hata devam ediyor yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güncel sürümü yüklediğinizden emin misiniz ? hangi hata devam etmekte acaba

      Sil
  2. Geri dönüşünüz için teşekkürler. Evet güncel sürümü yüklemiştim ancak sorunu çözerken zip dosyası ekleyerek cozebildim.

    YanıtlaSil
  3. Ben bu projeyi yaptım ancak hareket etmiyor ilk başta ediyordu ancak şu an hiç hareket yok. Neden olmuş olabilir?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşletim Sistemleri Arasındaki Farklar

İşletim Sistemleri Arasındaki Farklar İşletim sistemi, bilgisayarda çalışan, bilgisayar donanım kaynaklarını yöneten ve çeşitli uygulama yazılımları için yaygın servisleri sağlayan bir yazılımlar bütünüdür. İşletim sistemi, uygulama kodları genellikle direkt donanım tarafından yürütülmesine rağmen, girdi-çıktı, bellek atama gibi donanım fonksiyonları için uygulama programları ve bilgisayar donanımı arasında aracılık görevi yapar. İşletim sistemleri sadece bilgisayar, video oyun konsolları, cep telefonları ve web sunucularında değil; arabalarda, beyaz eşyalarda hatta kol saatlerinin içinde bile yüklü olabilir. İşletim sistemleri işlevsellerinin genişliği ile değil, donanımı belli bir amaç doğrultusunda programlayabilme nitelikleriyle değerlendirilmelidir. En yaygın kullanılan işletim sistemlerine örnek olarak; Microsoft Windows, Mac OS X, Linux, Android ve iOS örnek verilebilir. DOS İşletim Sistemi Disk Operating System (DOS) bilgisayarlar için ufak ve basit bir işletim sistemi

KONDANSATÖR (KAPASİTÖR) NEDİR ?

KONDANSATÖR (KAPASİTÖR) Kondansatör, elektrik yükünü depolayan devre elemanlarıdır. Depolanan bu yük ihtiyaç olduğunda tekrar kullanılabilir. Kondansatörlerin birçok uygulamada kullanıldığını görmekteyiz . Güç kaynaklarında filtre amacıyla, ses yükseltilmelerinde katmanlar arasında kuplaj sağlamak ve etkin topraklama sağlamak amacıyla sıklıkla kullanılmaktadır .kondansatörün sembollerini ve şekli görünmektedir. KONDANSATÖR'ÜN YAPISI Kapasitörün iki adet iletken arasında yer alan yalıtkan ile oluşturulabileceğini söylemiştik. Yalıtkan kısım boş olabileceği gibi dielektrik özelliğe sahip bir maddeden de oluşabilir (örneğin kağıt, cam, plastik, seramik, mika vs). KONDANSATÖR'ÜN ÇALIŞMA PRENSİBİ Kapasitöre gerilim uygulandığında iletken plakalar birbirlerine göre ters ve eşit değere sahip elektrik yükü ile yüklenirler. Bu durum, plakalar arasında bir elektrik alan oluşmasına sebep olur. Bu iki plaka arasında yalıtkan maddeden dolayı herhangi bir

VERİ TABANI NEDİR ?

VERİ TABANI NEDİR ? Veritabanı basit olarak bilgi depolayan bir yazılımdır. Bir çok yazılım bilgi depolayabilir ama aradaki fark, veritabanın bu bilgiyi verimli ve hizli bir şekilde yönetip degiştirebilmesidir. Veritabanı, bilgi sisteminin kalbidir ve etkili kullanmakla değer kazanır. Bilgiye gerekli oldugu zaman ulaşabilmek esastır. Indeksi olmayan bir kütüphane ve bütün kitapların ayni kapağa sahip oldugunu düşündüğünüzde kütüphane kullanıcılarının ne kadar çok işi olacağını tahmin edersiniz. Bir veritabani bir kütüphanenin mükemmel bir indeks sistemi oldugu gibi, aynı zamanda kütüphanenin kendisidir. İlişkisel veritabanı yönetim sistemleri relational database management systems - rdbms büyük miktarlardaki verilerin güvenli bir şekilde tutulabildiği, bilgilere hızlı erişim imkanlarının saglandığı, bilgilerin bütünlük içerisinde tutulabildigi ve birden fazla kullanıcıya aynı anda bilgiye erişim imkanının sağlandığı programlardır. Oracle veritabani da bir ilişkisel veri tabanı yöne