Ana içeriğe atla

Basit algoritma mantığı

Algoritma nedir?

Matematikte sayılarla yapılan her türlü hesaplamanın sistematik metoduna verilen genel isim.
Algoritmanın kurucusu dokuzuncu yüzyıl başlarında yaşayan Müslüman-Türk matematik alimi Ebu Abdullah Muhammed bin Musa el-Harezmi’dir. Matematikteki şöhreti on altıncı yüzyılda Avrupa’yı etkisi altına almıştır. Harezmi’nin ismi Avrupa’da türlü şekillerle söylenmiştir. Latince’de Alkhorismi şeklinde söylenerek bulduğu metod Algoritma (algorizme) olarak literatüre geçmiştir.
Halen kullanılmakta olan; toplama, çıkarma, çarpma, bölme sayılarını en büyük ortak bölenlerini ve en küçük ortak katlarını bulmak gibi bilinen bütün aritmetik işlem metodları birer algoritmadır. hesap makinalarına yerleştirilen, çeşitli işlemlere ait programlar da birer algoritmadır.

Sözlükte "algoritma" ne demek?

1. İx. yüzyılın başında yaşamış olan Türk matematikçilerinden musaoğlu harezmli mehmet'e arapların san olarak verdiği alharezmi sözcüğünden batı'nın yaptığı bir terim. bu terim ortaçağda, ondalık sayı sistemine göre yapılan ve son zamanlarda belirli her

Algoritma

Bilgisayarı programlarken, algoritmaları kullanırız. Algoritma bir problemin adım adım çözülme sürecidir.

 


Yukarıda bir lamba çalışmadığında uygulanacak algoritma verilmiştir.
  • Problemimiz labmanın çalışmaması.
  • İkinci adımda lambanın fişinin takılı olup olmadığını kontrol ediyoruz.
  • Fişin takılı olup olmamasına göre adım yönümüz değişiyor.
  • Eğer fiş takılı değilse, fişi takıyoruz lamba çalışıyor ve problemimiz çözülüyor.
  • Eğer takılı ise bir sonraki adıma geçiyoruz.
  • Ampul patlak mı?
  • Eğer patlaksa değiştiriyoruz ve problemimiz çözülüyor.
  • Eğer patlak değilse yeni bir lamba al adımına geçiyoruz. Yeni bir lamba alıp problemimizi çözüyoruz
  • Gördüğünüz gibi algoritma bir problemin çözümünün basamaklara ayrılması ve basamak basamak ilerleyerek problemin çözülmesidir.
  • Bilgisayar programları da bir soruna çözüm bulmak veya ihtiyacımız olan işlemleri gerçekleştirmek için yazılır. Bilgisayarda da programlar adım adım yazılır. Programlar yazılırken, algoritmalar kullanılır. Önce çözülecek problemin veya yapılacak işin algoritması yazılır. Daha sonra bu algoritma ışığında program yazılır.
  •  

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşletim Sistemleri Arasındaki Farklar

İşletim Sistemleri Arasındaki Farklar İşletim sistemi, bilgisayarda çalışan, bilgisayar donanım kaynaklarını yöneten ve çeşitli uygulama yazılımları için yaygın servisleri sağlayan bir yazılımlar bütünüdür. İşletim sistemi, uygulama kodları genellikle direkt donanım tarafından yürütülmesine rağmen, girdi-çıktı, bellek atama gibi donanım fonksiyonları için uygulama programları ve bilgisayar donanımı arasında aracılık görevi yapar. İşletim sistemleri sadece bilgisayar, video oyun konsolları, cep telefonları ve web sunucularında değil; arabalarda, beyaz eşyalarda hatta kol saatlerinin içinde bile yüklü olabilir. İşletim sistemleri işlevsellerinin genişliği ile değil, donanımı belli bir amaç doğrultusunda programlayabilme nitelikleriyle değerlendirilmelidir. En yaygın kullanılan işletim sistemlerine örnek olarak; Microsoft Windows, Mac OS X, Linux, Android ve iOS örnek verilebilir. DOS İşletim Sistemi Disk Operating System (DOS) bilgisayarlar için ufak ve basit bir işletim sistemi

KONDANSATÖR (KAPASİTÖR) NEDİR ?

KONDANSATÖR (KAPASİTÖR) Kondansatör, elektrik yükünü depolayan devre elemanlarıdır. Depolanan bu yük ihtiyaç olduğunda tekrar kullanılabilir. Kondansatörlerin birçok uygulamada kullanıldığını görmekteyiz . Güç kaynaklarında filtre amacıyla, ses yükseltilmelerinde katmanlar arasında kuplaj sağlamak ve etkin topraklama sağlamak amacıyla sıklıkla kullanılmaktadır .kondansatörün sembollerini ve şekli görünmektedir. KONDANSATÖR'ÜN YAPISI Kapasitörün iki adet iletken arasında yer alan yalıtkan ile oluşturulabileceğini söylemiştik. Yalıtkan kısım boş olabileceği gibi dielektrik özelliğe sahip bir maddeden de oluşabilir (örneğin kağıt, cam, plastik, seramik, mika vs). KONDANSATÖR'ÜN ÇALIŞMA PRENSİBİ Kapasitöre gerilim uygulandığında iletken plakalar birbirlerine göre ters ve eşit değere sahip elektrik yükü ile yüklenirler. Bu durum, plakalar arasında bir elektrik alan oluşmasına sebep olur. Bu iki plaka arasında yalıtkan maddeden dolayı herhangi bir

VirtualBox nedir ?

VirtualBox  İster normal bir son kullanıcı olun ister yazılım geliştiricisi isterseniz de sistem yöneticisi, sanallaştırma çözümlerine birçok aşamada ihtiyacınız mutlaka ama mutlaka olacaktır. Yazılımsal sanallaştırma da son derece başarılı hale geldiği için artık donanımsal sanallaştırma desteğinin olup olmaması can sıkan bir konu olmaktan çıkmış durumda. Sanallaştırma çözümleri ile 32-64 bit veya eski yeni hiç fark etmez, neredeyse bütün işletim sistemlerini  kullanıp test edebilir, sırf bir-iki yazılım sistemimizde çalışmıyor diye başka sistemleri kullanmak zorunda kalmayız. Ayrıca bir bilgisayarda çalışan birden çok işletim sisteminin sunacağı imkanlardan da yararlanmış oluruz. Başlayalım. Windows ortamında şu andaki güncel sürüm 4.1.4 ve makinemize sanal olarak Pardus 2011.2'yi kuralım. Windows ortamında anlattığıma bakmayın lütfen. Aşağıda belirttiğim yerden sonrası Linux için tamamen aynı. Windows kurulu makineler için resmi indirme bağlantımız: Linux